Facebook medarbejdergrupper

Kulturskolen har en række Facebookgrupper (lukkede Facebookgrupper). Vi har en stor gruppe for alle medarbejdere (’Medarbejdere på Aalborg Kulturskole’).

For løbende at kunne følge med i Kulturskolens liv og begivenheder har enkelte andre end ansatte på Kulturskolen også adgang til den store gruppe, ’Medarbejdere på Aalborg Kulturskole’. Det drejer sig konkret om medlemmerne af kulturskolerådet samt forvaltningschef.

Vi har også en række Facebookgrupper for de respektive faggrupper, ligesom flere orkestre og kor har egne grupper og/eller sider.

Vi har følgende retningslinjer for brugen af grupperne og disse indgår herefter i praktiske oplysninger.

Alle facebookgrupperne er til arbejdsrelaterede opslag. Dvs. eksempelvis:

• Opslag om møder og arrangementer i kulturskoleregi
  • Opslag med information og spørgsmål af faglig og kollegial karakter
  • Opslag med / om undervisningsmaterialer og kurser
  • Opslag med begivenheder indenfor kulturskolens fagområder og som kunne være relevante for kolleger
  • Generelle spørgsmål til kolleger og ledere
  • Opslag af kollegiale arrangementer af social karakter

Det er ikke et krav at man deltager i facebookgrupperne som ansat – men det er en mulighed og kan være en god idé for hurtigt at få mulighed for at få og dele relevant information. Informationen på facebookgrupperne erstatter dog ikke den information (møder, referater beskeder fra administration og ledelse) som lægges ud på Aula. Mao. kan man ikke ’nøjes med’ at orientere sig på Facebook.