Instrumentalundervisning i Aalborg Kulturskole på Vestbjerg Skole

På Vestbjerg Skole kører vi en særlig undervisningsform, der gælder vores elever på instrumentalfag. Du kan se hvilke instrumenter vi tilbyder nederst.

Aalborg Kulturskole arbejder løbende med udvikling af vores tilbud. På Vestbjerg Skole indførte vi med stor succes en særlig måde man vælger og går til instrumentalundervisning i Kulturskolen i 2017. Vi kalder det for ”Vestbjergmodellen”.

De vigtigste mål med modellen er at introducere sammenspillet med andre allerede fra starten, og at opbygge et godt lokalt miljø omkring praktisk musikudøvelse på skolen og i Vestbjerg by.

Ønsker du at tilmelde dig dit barn et instrument på Vestbjerg Skole, skal du vælge "Vestbjergmodellen" ved tilmelding, og altså ikke ”hold” eller ”solo”.

Prisen for instrumentalundervisning i Vestbjergmodellen er den samme som taksten for hold-undervisning. Du kan se de gældende takster her.

Det særlige ved Vestbjergmodellen er:

• Lærerne vurderer hold-størrelse eller soloundervisning, samt tidsrum hertil, ud fra elevernes aktuelle niveau og arbejdsindsats.

• Der vil være en større mulighed for sammenspil og andre musikalske aktiviteter i forbindelse med instrumentalundervisningen.

• I et par perioder af sæsonen erstattes den almindelige instrumentalundervisning med større sammenspilsprojekter. Her vil eleverne sandsynligvis modtage mere undervisning og måske på andre tidspunkter.

• Alle elever får som udgangspunkt tilbudt minimum 30-45 minutters undervisning pr. uge i gennemsnit

• Vi optager alle tilmeldte til instrumentalundervisning - der er altså ingen venteliste

• For begyndere vil der være større hold med fokus på instrumentalundervisning og sammenspil m.v.

• Alle skal ved tilmelding vælge undervisningstypen ”Vestbjergmodellen”

• De gentilmeldte (aktive og fra venteliste) retter vi manuelt fra ”Hold”/”Solo” til ”Vestbjergmodellen”*

Man kan vælge mellem disse instrumentale fag på Vestbjerg Skole:

• Elbas
• Guitar
• Elguitar
• Ukulele
• Klaver
• keyboard
• Trommesæt

De øvrige instrumentale fag kan du gå til på andre skoler eller i Nordkraft.

*) Hvis du ønsker at gå til undervisning i Aalborg Kulturskole på de almindelige betingelser (hold/solo),skal du vælge en naboskole eller Nordkraft. I så fald skal du skrive dette specifikt i kommentarfeltet ved tilmelding/gentilmelding.

Vores øvrige (ikke-instrumentale og SSB) fag fører fortsat på de almindelige betingelser på Vestbjerg Skole.