Drama

Drama i Kjellerupsgade (5.-8. klasse)

Holdundervisning: 5. - 8. klassetrin

Drama er for dig, der kan lide at bruge krop, stemme og fantasi sammen med andre.
Vi arbejder med områder som spontanitet og kreativitet, og prioriterer samarbejde højt. Vi træner bestemte udtryk fra teatrets verden som mime, improvisation, krop & stemme og rolleforståelse - alt sammen i en afslappet og glad stemning.
På dette hold er der fokus på at lave en forestilling og arbejde med skuespilteknik.

Der vil typisk være én forestilling om året for et indbudt publikum. Desuden kan holdet deltage i andre arrangementer, hvor der er mulighed for samarbejde med bl.a. andre elever i Aalborg Kulturskole.

Drama i Kjellerupsgade henvender sig til elever fra 5. - 8. kl. Eleverne bliver fordelt på hold efter alder.
De ældste elever har mulighed for at tilmelde dig Ung Drama, der henvender sig til dig, der går i 8. kl. og over.

3 ugentlige lektioner i hele sæsonen. Timerne fordeles således: 2 klokketimer om ugen, resten fordeles på workshops, teaterbesøg (professionelle og andre) og ekstra øvning op mod en forestilling.

Undervisningen foregår på følgende tidspunkter:

Torsdag: 5. - 8. klasse kl.  16.00 - 18.00 (Rikke Steen Mapstone)

Torsdag: 5. - 8. klasse kl. 18.30 - 20.30 (Rikke Damm)

Ved tilmelding noter gerne ønsket tidspunkt.

Vælg ønsket hold / undervisningssted og tryk tilmeld

Tilmeld