Drama

Ung Drama (8. klasse og frem)

Ung Drama på Nordkraft

Tidspunkt: Torsdage kl. 16.00 - 18.00
Underviser: Anne Sofie Thomsen

8. klasse og ældre

Ung Drama henvender sig til dig, der måske har kendskab til drama i forvejen og har lyst til at arbejde seriøst og dybdegående med teatrets muligheder. Du er også velkommen, hvis du ikke har spillet teater før.
På dette hold går vi i dybden med skuespilteknik. Vi arbejder med visninger og en forestilling, og vi inddrager også flere af teaterets udtryk som lys og lyd.

Drama er for dig, der ka’ lide at bruge krop, stemme og fantasi sammen med andre. Vi arbejder med områder som fantasi, spontanitet, kreativitet og samarbejde. Vi træner bestemte udtryk fra teatrets verden som mime, improvisation, krop & stemme og rolleforståelse - alt sammen i en afslappet og glad stemning. Gennem undervisningen udvikler vi lyst til og færdighed i at bruge drama som udtryksmiddel og fremmer forståelsen for teatrets særlige kommunikationsform. Her er yderligere fokus på bl.a. karakterarbejde og monologarbejde.

Der vil typisk være én forestilling om året for et indbudt publikum. Desuden kan holdet deltage i andre arrangementer i eller udenfor Kulturskolen.

3 ugentlige lektioner i hele sæsonen. Timerne fordeles således: 2 timer om ugen, resten fordeles på workshops, øveweekender, teaterbesøg (professionelle og andre) og ekstra øvning op mod en forestilling.