Billedkunst

Billedkunst & Film fra 4. klasse

Har du lyst til at udforske billedkunst, film og foto?
Har du masser af historier, du brænder for at fortælle?

På holdet arbejder du med visuel kunst, levende billeder, filmredigering, fotografi og lærer hvordan man fortæller en god historie. Modulerne er fordelt hen over skoleåret, så du har rig mulighed for at fordybe dig i de forskellige fagområder. Vi tager udgangspunkt i billedkunsten, for at skabe kreative og vedrørende billeder og film. Vi får desuden besøg af en gæstelærer fra drama, som vil lærer os om historiefortælling og skuespil.
Foruden at arbejde med egne film og fotografi, besøger vi også udstillinger, museer og biografer.

En gang om året arrangeres en stor fælles udstilling, hvor alle billedkunsthold i Kulturskolen deltager.
Desuden udstiller de enkelte hold lokalt eller andre steder i forbindelse med forskellige arrangementer.

Holdundervisning: Fra 4. klassetrin og op

12-14 elever i 3 lektioner

Hold oprettes på skolen, hvis der er tilstrækkeligt elevgrundlag.