Billedkunst

Animationsværksted - Huset

På dette kursus arbejder vi undersøgende med animation, hvad mediet kan og hvordan animation kan bruges til at udtrykke, det man brænder for. Der skal bygges, tegnes og formes, både digitalt og på papir, for derigennem at skabe en visuel verden der animeres og får liv. Eleverne lærer om animation, lydredigering, digital tegning og stop motion. Vi kommer til at arbejde på iPads med programmet Procreate. I forløbet kommer eleverne til at lære forskellige tegne- og animations metoder, som de efterfølgende kan bruge til at skabe deres eget udtryk.
Holdet bidrager til den årlig Kulturskolefestival, hvor der skabes korte animationsfilm, som vises til arrangementet.

Det anbefales at eleverne har interesse og lidt erfaring med at tegne i fritiden.

Holdundervisning: Fra 4. klassetrin og op
Sted; Huset Hasserisgade 10, 2. sal
12-14 elever i 3 lektioner

Hold oprettes på skolen, hvis der er tilstrækkeligt elevgrundlag.