Billedkunst

Tidspunkt:
Mandage kl. 18.30 - 20.45
Onsdage kl. 16.00 - 18.15

På dette hold vil du lære plade - og pølseteknik, samt bruge forme og tryk. Ved hjælp af disse teknikker og forme, kan du skabe, skåle, vaser, krukker og mange andre ting.
Du undervises i æltning, modellering, begitning, glasering og brænding.

En skulptur er et 3-dimensionelt kunstværk, der har betydning for mennesker uden at have en praktisk funktion.
Arbejdsmetoden er modellering og vi arbejder både figurativt og nonfigurativt. De vil sige, at du arbejder med former som er genkendelige og nogle som er fantasi.

Forskellige kunstneres værker vil blive inddraget som led i analyse og som inspiration til nye idéer og udtryksformer. Foruden at arbejde med egne værker og lave udstillinger besøges, gallerier, muse­er og kunstnere i deres værksted. .

En gang om året arrangeres en stor fælles tema-udstilling, hvor alle billedkunsthold i Kulturskolen deltager. Desuden udstiller holdet lokalt eller andre steder i forbindelse med forskellige arrangementer.