Billedkunst

Billedkunst

Holdundervisning: 2. og 3. klassetrin

12 - 14 elever i 2 lektioner

Hold oprettes på skoler, hvor der er tilstrækkeligt elevgrundlag.

Eleverne kommer til at arbejde eksperimenterende. De oplever hvad materialerne kan og opnår håndværksmæssige færdigheder. Man kan lære at male en blomst så det ligner og tegne vellignende genstande, men det handler også om, at male store abstrakte billeder, bygge mærkelige skrotfigurer, eller tegne en 4 km lang streg.
Det at mødes til billedkunstundervisning er ikke bare en sjov og lærerig oplevelse, det er ofte som at komme til en helt anden verden. Vi vil give eleverne det de søger, og det som de ikke vidste det handlede om.

En gang om året arrangeres en stor fælles tema-udstilling, hvor alle billedkunsthold i Kulturskolen deltager. Desuden udstiller de enkelte hold lokalt eller andre steder i forbindelse med forskellige arrangementer.

Se en lille appetitvækker her.