Keyboard

Keyboard er et let tilgængeligt instrument, som grundet dets tekniske funktioner giver eleven en relativt hurtig oplevelse af en musikalsk helhed.

Keyboardspil er for alle aldre og undervisningen kan sagtens påbegyndes allerede i aldersgruppen 2.-3. klasse.

Som alle andre instrumenter kræver det, at spille keyboard en del arbejde. Så derfor forventes det, at eleven arbejder med instrumentet hjemme – gerne med forældrenes opbakning.

Keyboard har den fordel, i forhold til andre instrumenter, at der kan benyttes hovedtelefoner, således at der kan spilles uden at genere omgivelserne.

Et keyboard kan indgå i mange sammenhænge. Fra soloinstrument til større orkestre – ofte set i mindre sammenspils-/rock-orkestre.

Keyboardet kan IKKE lejes af kulturskolen, men grundet den teknologiske udvikling, er prisen kommet så langt ned, at et udmærket keyboard kan findes i prisklassen 1500,- til 2000,-. Ydermere kræver keyboardet ikke nogen vedligeholdelse.