Aalborg Concert Band

Aalborg Concert Band tæller i dag ca. 30 unge mennesker der øver hver onsdag kl. 18:30 til 20:30 på Gug skole.

Dirigent for Aalborg Concertband er Huw Thomas: huwthomas@outlook.dk

Dirigent for Aspirant Concert band, gruppeinstruktør og koordinator er Stephanie Lübke: stluebke@hotmail.de

Aalborg Concertband og Aalborg Aspirant Concertband er et gratis tilbud som Aalborg Kulturskole tilbyder vores træ – og messingblæser elever samt slagtøjselever.
Da der stilles store krav til at spille i orkesteret, forudsættes det at man sideløbende modtager undervisning på sit instrument, så man derved kan udvikle sin teknik og musikalitet sammen med de andre.
Aalborg Concertband spiller til mange offentlige koncerter, events og store arrangementer i løbet af hele året, bl.a. på Kunsten, i Musikkens Hus, Aalborg Regatta mm
At spille sammen med andre styrker både elevernes egne færdigheder og musikalske udvikling.
Det sociale fællesskab giver dem både glæde og tryghed ved at spille, det lærer dem at arbejde sammen i et team, og giver dem mulighed for at skabe nye stærke venskaber.

Aalborg Concertband er et tilbud til Aalborg Kulturskoles træ - og messingblæserelever om at spille sammen på højt niveau.

Der er også åbent for slagtøjselever!

Tilbuddet er gratis!

Se mere her: Aalborg Concertband