Talentklasse

Aalborg Kulturskoles talentprogrammer for musik handler om udvikling og medansvar. Du er her for at lære og for at blive bedre. Derfor fokuserer vi mere på din indsats og nysgerrighed i stedet for at vurdere dig ud fra dine evner og resultater.

Formålet med talentprogrammerne er at styrke elevens musikalske fundament og musikforståelse i fællesskab med ligesindede.

Der er 5 niveauer på Aalborg Kulturskoles talentprogram

Talentspire 1
for elever i alderen ca.9-11 år
Talentspire 2
for elever i alderen ca.10-12 år
Talentspire 3
for elever i alderen ca.11-13 år
Talentspire 4
for elever i alderen ca.12-14 år

Talentklasse
et 2-årigt forløb for elever i alderen ca. 13-16 år

For at blive optaget på et af Aalborg Kulturskoles talentprogrammer skal du indstilles af din lærer.

Hvis du optages på talentprogrammet, bliver du placeret på det niveau, der passer til dig.

Efter afsluttet ”talentspire2 ” og ”talentspire 4” skal du til endnu en prøve for at blive genoptaget og genindplaceret.

Kontakt talentkoordinatorer Mads Dalum (rytmisk) og Ida Hovde (klassisk), eller afdelingsleder Ide Bylin Bundgaard for yderligere information.