Velkommen til BGK - Billedkunstnerisk Grundkursus!

Du kan finde BGK-værkstedet ved at tage den brede trappe ved hovedindgangen til Nordkraft i Kedelhallen, gå til højre og igennem glasdøren, følg trappen en etage op og værkstedet er på højre hånd.

Du kan også tage en af de to elevatorer ved indgangen fra Teglgaards Plads til niveau 3, hvorefter du går til venstre ud af elevatoren, følger stien til venstre forbi Kunsthal Nord indtil du når glasdøren på venstre hånd. Gå herigennem og følg trappen en etage op, så finder du værkstedet på højre hånd.

Aktivitet

Åbent Hus 12.00 - 14.00

Velkommen til åbent hus i vores BGK-værksted!

BGK er en forberedende kunstuddannelse, hvor du kan udvikle dit talent igennem professionel undervisning. Vi arbejder med billedkunst på et fagligt højt niveau i rammer, der giver plads til læring ved kreative processer og eksperimenterende selvstændigt kunstnerisk arbejde, fri og kritisk tænkning, refleksion og kunstnerisk bevidstgørelse.

På BGK-Nord forventer vi, at du er i besiddelse af talent og nysgerrighed, at du er motiveret, målrettet og seriøs, at du kan arbejde selvstændigt, og at du har fokus på det faglige. Der optages ca. 10 elever årligt på BGK-Nord.

BGK-Nord giver dig mulighed for faglig fordybelse og intensiv læring i billedkunst som forberedelse til en videregående uddannelse eller erhverv.