UVT Filter

Marchfløjte

Om Marchfløjten
Marchfløjte er et træblæseinstrument og benyttes især i tambourkorps. Marchfløjten er i familie med tværfløjte, saxofon, obo og fagot.
Se og hør træblæseinstrumenterne i Aalborg Symfoniorkester her

Alder
Du kan normalt begynde at spille på marchfløjte, når du er 7 - 8 år gammel afhængig af hænders og fingres størrelse.

Undervisningen
Marchfløjteundervisningen på Aalborg Kulturskole tager udgangspunkt i elevens alder og niveau.
Undervisningen foregår enten på hold med 3 – 5 elever eller som soloundervisning. Holdundervisning er en god måde at starte med at spille marchfløjte.
I marchfløjteundervisningen arbejder vi både med nodelære og udenadsspil.

Undervisningssteder
Aalborg Kulturskole tilbyder marchfløjteundervisning på alle skoler på Filstedvejens Skole i forbindelse med Aalborggardens undervisning.

Sammenspil på Aalborg Kulturskole
Der er meget gode sammenspilsmuligheder for marchfløjte - især i forbindelse med Aalborggarden. Læs mere om Aalborggarden her http://www.aalborggarden.dk/forside.aspx

Instrument
Når du skal gå til spil, er det nødvendigt at have en fløjte til rådighed af en rimelig kvalitet og på Kulturskolen kan du leje en fløjte.
Vent med at købe en marchfløjte til du har talt med læreren. Rådfør dig også med læreren før udskiftning til en bedre fløjte eller hvis marchfløjten skal repareres.