UVT Filter

Bratsch

Om Bratchen

Bratchen er et strygerinstrument og benyttes mest i klassisk musik, dvs. i symfoniorkestre, kammermusik og strygeorkestre.
Bratchen er violinens "storebror". Den stryges ligesom en violin, men er lidt større, og har en dybere og mørkere klang.
Læs og hør mere om bratschen på Aalborg Symfoniorkesters websider for børn med Chopingo http://www.chopingo.dk/

Alder

Du kan begynde at spille bratsch fra ca. 7 år.

Undervisningen

Aalborg Kulturskole tilbyder bratschundervisning i Nordkraft og på alle skoler i Aalborg Kommune under forudsætning af tilstrækkeligt elevgrundlag.
I praksis betyder det, at der de fleste steder skal være mere end 2 elever på din skole for at Kulturskolen kan tilbyde undervisning.

Sammenspil på Aalborg Kulturskole

Der er meget gode sammenspilsmuligheder for bratsch.
Når man har spillet etv stykke tid kan man optages i Aalborg Kulturskoles eget strygeorkester eller begynderstrygerne.

Aalborg Kulturskole anbefaler, at alle bratschelever sideløbende med bratscundervisningen også deltager
i sammenspil/orkester.

Instrument

Når du skal gå til spil, er det nødvendigt at have en bratsch til rådighed af en rimelig kvalitet og på Kulturskolen kan du
leje en bratsch.
Vent med at købe en bratsch til du har talt med læreren. Rådfør dig også med læreren fø udskiftning til en større bratsch
eller hvis bratschen skal repareres.