UVT Filter

Blokfløjte

Blokfløjte er et træblæseinstrument. Blokfløjte er et godt begynder og fortsætter instrument. For fortsættere inddrages altfløjten på 4. - 5. klassetrin.

Du kan normalt begynde at spille blokfløjte, når du er 7 år
Blokfløjte tilbydes på alle skoler med et tilstrækkeligt elevgrundlag.

Undervisningen
Foregår enten på hold med 3 - 5 elever eller som soloundervisning. Holdundervisning er en god måde at starte med at spille blokfløjte.

Undervisningssteder
Aalborg Kulturskole udbyder undervisning på alle kommunenes skoler, såfremt der er et tilstrækkeligt elevgrundlag.

Sammenspil.
Blokfløjten kan indgå i sammenspilsammenhænge både consort - rent blokfløjtesammenspil, hvor de største blokfløjter, tenor og bas, inddrages - og i sammenspil med andre instrumenter.

Instrument.
Det er nødvendigt selv at have en blokfløjte for at gå til undervisning. Det er god idé, at du rådfører dig med læreren inden du køber en blokfløjte.