Mød instrumentet 4-5 år

Mød instrumentet – for de 4-5årige og deres voksne.

Kom ind i Musikkens Hus og besøg instrumenterne og symfoniorkesteret der, hvor de bor.

I samarbejde med Aalborg Symfoniorkester tilbyder Kulturskolen et forløb på 3 lørdage i Musikkens Hus for de 4-5årige og deres voksne.

Her kan I møde de 4 instrumentgrupper strygere,  træblæsere og messingblæsere + slagtøj præsenteret af musikere fra Aalborg Symfoniorkester og musikpædagog Malene Horsfeldt.

Vi skal lytte på, lege med og mærke instrumenterne, mens vi synger, spiller og danser til musikken. Hver gang får du lov til at møde nye instrumenter fra symfoniorkesteret og lære deres lyd og musik at kende. I fællesskab møder vi historierne i musikken og leger med alt det musikken kan.

3 lørdage d. 28/8, 4/9, 25/9 kl. 10-10.45 (med forbehold for ændringer), hvor børnene møder hhv. strygere, messing + slagtøj og træblæsere i Musikkens Hus.

Forløbet kan afrundes med et besøg I Aalborg Symfoniorkester D. 9/10, hvor orkesteret spiller Benjamin Brittens ”Young Person’s Guide to the Orchestra”.

Holdstr. 10-12 elever. Takst som SSB.