Guitar

Om Guitaren
Guitaren er et meget populært  instrument. Det kan bruges både alene, til akkompagnement og indgår i mange former for sammenspil i utallige stilarter i hele spektret fra klassisk til rytmisk musik.

Alder
Vi anbefaler at man går i 3. klasse , når man begynder på guitar. Yngre elever anbefaler vi at starte på ukulele.

Undervisningen
Undervisningen på guitar dækker således over klassisk guitar, rytmespil med akkorder, melodispil efter noder og tabulatur (form for guitarnoder) og meget mere.
Vi lægger stor vægt på, at du får en god grundteknik, så du kan spille frit og afslappet, uanset hvilken type musik du brænder for. Men endnu vigtigere er det, at du har det sjovt mens du spiller.

Øvning
For at blive god til at spille skal du øve dig regelmæssigt. Det er enkelt at lære i begyndelsen, men det tager tid og meget øvning at mestre. Hellere øve sig 15 minutter hver dag end 3 timer en dag om ugen.

Undervisningssteder
Guitarundervisning tilbydes på de fleste skoler og Nordkraft.

Sammenspil
Guitaren kan let indgå i sammenspil med andre instrumenter. Kulturskolen tilbyder mange forskellige former for sammenspil som du læse om på hjemmesiden.

Instrument
Guitar kan lejes af Aalborg Kulturskole. Vi lejer spanske/klassiske guitarer ud i både 3/4- og 1/1-størrelse. 3/4-guitarer anbefales til elever i 3. klasse og 4. klasse, hvis hænderne ikke er så store.
Ønsker man selv at købe instrument kan man få en guitar fra omkring 800 kr. Køb dit instrument i samråd med din lærer, som kan rådgive dig omkring pris og kvalitet.