Drama

Dramatikværkstedet

Dramatikværkstedet er et fællesskab af unge, der er interesserede i at skrive dramatik. I efteråret 2020 vil du få undervisning af professionelle dramatikere, og i gruppen vil du få sparring på dine tekster og inspiration til at udvikle dig.

Du vil lære om at skrive dramatik, hvor hele teksten er replikker, der skal siges højt på scenen. Og du vil opleve at få din tekst fremført og gjort levende.

Som afslutning på forløbet skal du skrive et stykke, der bliver spillet på Aalborg Teater af elever på TGK – Teater Grundkursus. Her vil to stykker blive udvalgt til at blive fremført på Ordkraft.

Vi mødes tirsdag aftener på Hovedbiblioteket i Aalborg. Første gang er tirsdag d. 15. september

Du skal forvente at bruge ½ time om dagen på at skrive og arbejde med dine tekster.

Det er gratis at være med.

Ansøg

Tilmeld din ansøgning her

Skriv en historie om at nogle mennesker mødes. Du vælger selv stil og form. Det skal fylde max 8 sider.

Send den til annt-skole@aalborg.dk senest mandag 24. august