Billedkunst

Holdundervisning: 4. - 6. klassetrin
12 - 14 elever pr. hold i 36 uger

Sted: Utzon Center
Underviser: Formidlingsarkitekt og projektleder Kristian Kristensen, formidlingsarkitekt Bastian McLean Gosvig, arkitekt og Leg- og læringschef Matilde Marling Kiib
Tidspunkt: Tirsdage & torsdage kl. 15:30-17:30

Hvordan laver du godt design? Og hvordan bruger du teknologi i processen? Det er de ting, vi undersøger i Utzon Arki-Lab.

Hvis du elsker at være kreativ og bruge din fantasi, så skal du gå til Utzon Arki-Lab på Utzon Center. Her lærer du at tænke og arbejde som en arkitekt eller designer.

Vi skal designe, udvikle og tegne. Og vi lærer om bæredygtige og spændende nye materialer. Som mycelium og bioplast. Og vi skal i laboratorium.

Du kommer til at bruge alle arbejdsredskaber fra blyanter og papir og til computere, programmering og professionelle laserskærere og 3D-printere.

Vi tester og afprøver alle vores ideer, og så går vi i gang med at lave dem i virkeligheden med 3D-print, VR eller med micro:bit, laser cutting eller andre af de fede teknologier og arbejdsredskaber, som du kommer til at bruge og lære mere om på forløbet.

Når du tilmelder dig, kan du i kommentarfeltet til føje hvilken om du ønsker tirsdags- eller torsdagsholdet.