Billedkunst

Billedkunst

Holdundervisning: Fra 4. klassetrin og op

12-14 elever i 3 lektioner

Hold oprettes på skoler, hvor der er tilstrækkeligt elevgrundlag.

Med udgangspunkt i elevernes egne erfaringer og oplevelser arbejdes der ud fra forskellige emner. Undervisningen tilrettelægges således, at såvel børne­nes fantasiskildringer som virkeligheds­skildringer kommer til udtryk gennem følgende aktiviteter: Tegning, Maleri, Grafik, Collage og Skulptur. Der arbejdes med billedanalyse via elevernes egne bil­ledarbejder, kunstens billeder herunder samtidskunsten, mediebilleder, TV, film, video, tegneserier, reklamer, aviser og plakater. Som et led i undervisningen besøges gallerier, museer og kunstnere. Endvidere kan gæstelærere inddrages.

En gang om året arrangeres en stor fælles tema-udstilling, hvor alle billedkunsthold i Kulturskolen deltager. Desuden udstiller de enkelte hold lokalt eller andre steder i forbindelse med forskellige arrangementer.

Se en lille appetitvækker her.