Lærere

Marianne Haurits Leth

Uddannet på Det jyske Musikkonservatorium med musiklærereksamen i 1995, diplomeksamen i 1997 og solistklassen i 1999 ved lærere Karl Levkowitch og Thomas Jensen.
Har siden 2007 været fastansat i Randers Kammerorkester. Spiller i kammermusikgrupperne: Duo Takemitsu, fløjte og guitar, og Den jyske Harpetrio, fløjte, bratsch og harpe. Optræder som solist bl.a. med elektronik. Underviser derudover på Randers Musikskole.
Det er vigtigt for mig at undervise eleverne ud fra det niveau, de er på og udfra hvad de ønsker at bruge fløjtespillet til. MGK eleverne stiller jeg større krav til, da jeg vil opnå at de får et niveau, som kan føre dem ind på konservatoriet. Nogle ønsker at hygge sig med musikken og andre ønsker at blive gode amatørmusikere,  så de bl.a.kan spille koncerter, spille sammen med andre og i orkestre.
Det er altid sjovt at undervise eleverne, hvis de viser interesse og yder en indsat, så jeg kan hjælpe dem med at spille bedre og få dem til nå det ypperste og stadig have glæden ved at spille.

Underviser i:

• MGK: Kammermusik, KLASSISK